2014. július 13.

Ketharmad - egyharmad

Hat teljes honap es 41 attanulmanyozott kony a Bibliabol a hatam mogott.
Hajnali kelesek, ejfeli lefekvesek, fejfajassal ebredesek - es sok-sok gyonyoruseg, uj felismeres, uj szemleletmod, bolcsesseg, a HIT, REMENY, SZERETET megtapasztalasa, szoval mindaz, amit szamomra a Biblia nyujtott elso olvasasra es tanulmanyozasra.
A kep mutatja, eppen hol tartok a Biblia olvasasaban. Mivel meg soha nem olvastam, az erintetlen reszek tiszta feherek meg. Viszont mar alaposan atforgattam az egesz Uj Testamentumot, es az Otestamentum elso 7 konyvet (amikor a kep keszult). Azota mar meg tobbet. A bal oldali a magyar, a jobb oldali az angol nyelvu Bibliam. Duplan dolgozom.

Fantasztikus fel ev van mogottem. Eletem legszebb, legaldottabb idoszaka.
Hihetetlen sokat kaptam Istentol, es  rajta keresztul nagyon sok embertol, hogy lehetove valt szamomra ez a kivaltsag: 9 honapig semmi massal nem foglalkozni, csak Isten Igejenek a megismeresevel egy gyonyoru helyen, egy jol felszerelt iskolaban, oszinte, igaz emberek lelki kozossegeben.
Az also kep a Jakab levelerol szolo nagy szeminarium egyik eloadasan keszult. Az ablaknal ulok a masodik sorban a magyar zaszlo alatt.




Nehez volt az elso nehany honap, amig belerazodtam a rengeteg szamitogepen vegzett tablazatkeszitesbe, az allando angolul beszelesbe, tanulasba, dolgozatirasba, a rengeteg uj korulmenybe, a kulturak talalkozasaba, de naponta ereztem Isten megnyugatato kozelseget es erejet. Hihetetlen erot kaptam, ez emberi esszel fel sem foghato, meg ma sem tudom, hogy birom a napi 16-18 ora tanulast, amikor a nalam fiatalabbak mar regen kidoltek.





"Elfaradnak es ellankadnak az ifjak, meg a legkivalobbak is megbotlanak. De akik az Urban biznak, erejuk megujul, szarnyra kelnek, mint a sasok, futnak, es nem lankadnak meg, jarnak es nem faradnak el."(Ezsaias 40:30-31)
Nekem celom van, en tudom, mit akarok, mire hivott el Isten.
A tanitas ajandekat adta nekem. Felruhazott azzal a kepesseggel, hogy tudjak vezetni, lelkesiteni masokat. Az eletemet es ezeket a kepessegeket tole kaptam. Mindez Isten ajandeka szamomra. Az en ajandekom pedig az az O szamara, ahogyan elek ezekkel a kepessegekkel - masok javara, ahogyan probalom szebbe es jobba tenni masok eletet, a korulottunk levo vilagot.




Jol erzem magam itt, vannak kozos programjaink a tanulas mellett: grillezes, kirandulasok, meg a "Szedd magad" akcioba is beneveztunk (ez nagy ujdonsag volt az amerikaiaknak), es foleg nagy-nagy beszelgetesek.






























Mozes masodik konyvenek tanulasa soran elkeszitettuk a szent sator es a szovetseg ladajanak "hiteles" masolatat. A kep elotereben eppen az "arany" gyertyatarto lathato.













A Chasseral 1607 meter magas csucsan.
Ez Bern kanton legmagasabb pontja.













Pollyval, a brazil-amerikai szobatarsammal sokat beszelgetunk. Rengeteget tanulok tole. Az iskola utan predikalni, tanitani keszul Braziliaba.












A kep a fovarosban, Bern-ben keszult. Varosnezes kozben is a kovetkezo teszt anyagat memorizaltuk. Mindkettonknek jol sikerult (Pollynak 98%, nekem 93 % lett)




Az also kep is Bernben, a hires medvepark elott keszult.
 A medve Bern varosnak es Bern kantonnak egyarant cimerallata - itt minden a medvekrol szol.
























Az osztalytermunkben a magyar zaszlo alatt szoktam ulni (a kep kedveert most allok, hogy jobban latszodjak) - kezemben svajci zaszlo es egy svajci bogre.

Jol erzem itt magam, szeretek itt lenni, de keszulok mar nagyon haza. Alig varom, hogy munkaba allhassak, kamatoztatva azt a rengeteg tudast, uj latasmodot, amit itt tanultam, tanulok.
De meg elottem van 3 honap es 25 konyv.
Egyharmada az iskolaidonek.


2 megjegyzés:

  1. Mondtam már, hogy mennyire irigyellek? Naaaagy szeretettel gondolok rád.

    VálaszTörlés
  2. Láttam a Videódat,amiben bizonyságot Tettél, jó volt olvasni itt a Postban is Életed egy (fontos!) szeletéről! Jó tanulást, további áldott időtöltést kívánok! Visszaváró szeretettel & tisztelettel: Kovács Zsotza Zsolt

    VálaszTörlés