2013. június 25.

Első tapasztalatok

Megkezdődött a komoly munka. Előadás, jegyzetelés, még jó hogy elhoztam az ősrégi MOFÉM kávéfőzőmet. Minden reggel főzök magamnak egy méregerős eszpresszót, ezzel kihúzom ebédig. Oda kell figyelni keményen, nincs sumákolás, mert a leadott anyagot visszakérdezik, én meg nem szeretek tudatlannak látszani.
Jó témánk volt az első héten: Hogyan kerülhetünk személyes kapcsolatba Istennel, hogyan hallhatjuk meg hangját, hogyan láthatjuk meg vezetését az életünkben? A kolozsvári YWAM vezetője tanított angolul, nagyon logikusan, áttekinthetően, számomra teljesen érthető angolsággal.
A hét második felében vendégeink voltak Mediasból. Az ottani iskola végzős csoportja látogatott hozzánk, és az ő vezetőjük tanított románul az általános YWAM értékekről.

A YWAM egy nemzetközi, felekezetektől független világméretű missziós szervezet. Jelenleg több mint 160 országban dolgoznak három fő területen: jószolgálati tevékenység, evangelizáció, keresztény oktatás. Az a tanítványképző tréning, amit most én végzek, a Nemzetek Egyeteme Iskolájának részét képezi. 
Viszont a tolmács kislány viszont annyira hadart, hogy folyton elvesztettem a fonalat, de hősiesen igyekeztem újra megtalálni.
A képen éppen ebédhez készülünk a vendégeinkkel.



Péntek este egy roma faluba látogattunk, ahol fantasztikus munkát végeznek a fiatal misszionáriusok. A falu borzasztóan szegény, munka nincs, az emberek vegetálnak, de a YWAM eljuttatta Isten szeretetét, és konkrét, kézzelfogható segítséget is az emberekhez. A missziós project három nagyon szegény falura koncentrál, ezek közül az egyikből láttam egy keveset. Péntek este egy fiataloknak rendezett programon voltam. Összegyűltek a 16-18 éves fiúk, lányok, élvezték a közös éneklést a gitározást,  és szívesen hallgattak arról, Isten hogyan változtatja meg az emberek életét, ha elfogadják az Ő szeretetét. Péntek esténként ezek a gyerekek jó helyen vannak, közösségben vannak, és jó dolgokról hallanak. Az itt hallottakat viszik haza a családjukba. Lassan-lassan formálódik a szemlélet. Persze nem egyszerű....


Az autóval természetesen mi érkeztünk, és sajnos a hazafele tartó tehenek lemaradtak a képről.



Vasárnap délelőtt egy ortodox templomban voltunk istentiszteleten, így én ebben az évben már másodszor ünnepelhettem a Szentlélek kiáradását.Az ortodox katolikusoknál ugyanis máskorra esik a húsvét, így a pünkösd is, mert ők nem követték a Gergely-féle naptárreformot.
Este tábortüzet gyújtottunk a nyári napforduló tiszteletére. A faragott nyársakra azonban nem szalonna került, hanem kelt, nyers kenyértészta. Nudlit formáltunk a tésztából, rátekertük a nyárs végére, azt tartottuk a tűz fölé. Nagyon kellemes íze volt. Ezt otthon is kipróbálom!

3 megjegyzés:

  1. Szia! Örülök, hogy olvashattam rólad és az ott töltött napjaidról! Nagyon jók a fotók és mivel voltam Aradon 2008-ban, hasonló szegénységet és borzalmakat tapasztaltam én is.

    VálaszTörlés
  2. Várj csak, a többi kép majd ezután jön. Csak szó szerint fél nap, mire egy képet fel tudok tölteni, és közben százszor megszakad az internet, mert ha valaki felveszi a telefont a központi épületben, azonnal megszakad a net a faházban....

    VálaszTörlés
  3. Ildi, nagyon tetszik, ahogy írsz! Örülök, hogy sok élményben van részed. Mielőtt feltöltöd a képeket, a gépeden tömörítsd, és akkor sokkal gyorsabban fog menni a feltöltés. A tömörítés egyik módja: intézőben egér jobb gombra katt a tömörítendő képre, társítás az ms office képnézegetőre, majd miután ez megnyílik, katt a képek szerkesztése menüre fent, majd katt a képek tömörítésére, azon belül is a web-re. :-)))) Szeretettel ölellek! Manna

    VálaszTörlés